České dráhy získaly od mezinárodní ratingové agentury Moody's Investors Service vůbec první rating. Je zatím předběžný a Moody's jej stanovila na stupeň (P) Baa1, což je známka se střední mírou rizika.
Dráhy, jejichž vlastníkem je stát, mohou po získání mezinárodního ratingu vydat dlouho plánované dluhopisy v hodnotě 300 milionů eur (asi 7,3 miliardy korun).
Ze získaných peněz budou financovat především modernizaci rychlíkových vagonů, nákup nových regionálních vlaků i lokomotiv a budou z nich schopné i refinancovat některé stávající úvěry.
Vedení Českých drah ve svých dlouhodobých plánech uvažuje i o tom, že by určitá část cenných papírů mohla být vržena na kapitálový trh formou IPO (primární emise akcií). Výnos z této dílčí privatizace by pak firma mohla použít pro zahraniční expanzi.
Od ledna do března využilo služeb Českých drah přes 40 milionů zákazníků, což představuje skoro dvouprocentní meziroční nárůst. Tržby z osobní přepravy vzrostly o 85,5 milionu korun.
Zajímavým personálním krokem Českých drah bylo letos vytvoření nové pozice "ombudsmana kvality", kterou od března vykonává bývalý ředitel pražské ZOO a šéf českého centra v New Yorku Petr Fejk.
Na otázky čtenářů IHNED.cz odpovídal generální ředitel Českých drah - Petr Žaluda.
Online rozhovor
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist