Už to nejsou jen frustrovaní lidé, kteří si stěžují na neochotu developerů řešit zatékání do jejich nového bytu a jiné problémy. Na opačném pólu jsou jejich vynalézaví sousedé, kteří se smyšlenými závadami snaží dostat z prodejců dodatečnou slevu na byt.

Ačkoli je podíl tzv. spekulativních reklamací na celkovém počtu reklamací malý, jejich počet začal přibývat po odeznění realitního boomu zhruba před dvěma lety. Developerům tito problémoví klienti přidělávají práci, ve většině případů je podle developerů šance na úspěšné vyřízení spekulativní reklamace mizivá.

Developeři vždy ověřují, zda je reklamace oprávněná nebo neoprávněná. "Pokud nelze na místním šetření jednoznačně určit příčinu vady, je přizván odborník nebo znalec," říká mluvčí Skanska Reality Ondřej Svatoň.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se