Českým aeroliniím proti loňsku ubylo osm procent cestujících. Táhnou tak dolů výnosy ruzyňského letiště. Ještě dramatičtěji se na vybraných poplatcích projevila redukce kapacity. Tu ČSA snížily za první tři čtvrtletí oproti loňskému roku o 23 procent.

Ruzyňské letiště tak vykazuje jedny s nejmenších růstů počtu cestujících v regionu. V počtu vzletů jde o zhruba tříprocentní pokles. Přesto Jiří Pos, který od 1. listopadu převezme řízení letiště po Miroslavu Dvořákovi, říká, že na výsledcích firmy se to neprojeví a firma vydělá tolik, kolik si naplánovala, tedy 1,01 miliardy korun před zdaněním, což je o 4 miliony korun více než loni. "Myslím, že nakonec vyděláme ještě více," předpokládá POs.

Výsledky letiště zachránil větší počet velkých letadel, které nyní na Ruzyni přistávají a platí vyšší poplatky. Úbytek cestujících ČSA se na výnosech projevil méně i proto, že ubyli zejména transferoví cestujících. Za ty letiště vybírá 190 korun, zatímco díky dalších aeroliniím přibylo cestujících, kteří letí z nebo do Prahy a poplatky za ně jsou třikrát vyšší.

Letiště Praha se tento měsíc zásadně proměnilo. Přistávací dráhy i všechny nemovistosti vložilo do Českého aeroholdingu. Firma tak nově nevlastní žádnou infrastrukturu. V dalších měsících se součásti aeroholdingu stane i Letiště Praha a dceřinné firmy ČSA, na závěr se připojí i České aerolinie.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist