Největší evropská automobilka Volkswagen začne více dbát o odpočinek těch svých zaměstnanců, kteří používají podnikový telefon BlackBerry.
Závodní rada si vynutila softwarovou úpravu, která zajistí, aby e-mailový server BlackBerry po pracovní době automaticky omezil komunikaci. Nové opatření se podle listu Financial Times dotkne více než 1000 zaměstnanců.
Závodní radu k tomuto kroku přiměla rostoucí nespokojenost s tím, že začala mizet jasná hranice mezi pracovním a soukromým životem. Rada proto vyzvala management, aby navrhovanému opatření nebránil, na což vedení firmy přistoupilo.
Opatření se omezí na ty zaměstnance, jejichž plat se odvíjí od kolektivní smlouvy.
E-mailový server Volkswagenu tak po úpravě přestane zprávy odeslané 30 minut po skončení pracovní doby přeposílat dál. Jejich doručení zajistí až další den, a to 30 minut před začátkem pracovní doby zaměstnance. Zatím ale není jasné, zda o podobném opatření uvažují i další německé firmy, kde fungují odbory.
Firmy udržují e-maily bývalých zaměstnanců i roky. Ale nesmí, řekl úřad - čtěte ZDE
Nechte zaměstnance prožít svátky s rodinou, vzkazují supermarketům odbory - čtěte ZDE
"Nové možnosti komunikace s sebou přinášejí i neodmyslitelná rizika," řekl listu Wolfsburger Allgemeine Zeitung Heinz-Joachim Thust ze závodní rady Volkswagenu.
Rada omezení komunikace prý vyjednala kvůli tomu, že zaměstnance se služebním telefonem BlackBerry zaměstnavatelé kontaktují prakticky kdykoli, tedy i v době, kdy jsou dávno doma. V Německu v poslední době roste povědomí o takzvaném vyhoření zaměstnanců, které bývá výsledkem pracovního přetěžování.
Volkswagen v letošním roce pracuje takřka bez přestání, neboť management chce dosáhnout toho, aby firma z hlediska počtu prodaných aut předstihla své hlavní konkurenty. Těmi je japonská automobilka Toyota Motor a americký koncern General Motors.
Výkonný ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn zaměstnancům gratuloval k tomu, že absolvovali 38 směn navíc, a vyrobili tak o 50.000 aut více, než by jinak bylo možné. Volkswagen je na cestě k tomu, aby v letošním roce vyrobil více než osm milionů automobilů.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist