Leo Expres si chce pořídit další vlaky k dosavadním pěti, které si již firma objednala u švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Uvedl mluvčí společnosti Petr Kopáček.

S jakými výrobci firma jedná, ani kdy má dodavatel vlaky předat, Kopáček neupřesnil. Podle zdrojů ČTK by je firma chtěla zakoupit letos.

Za pět vlakových souprav Flirt od Stadler Rail AG zaplatila společnost 1,5 miliardy korun. Třináct nových vlakových souprav by ji tak při zachování zhruba stejné ceny vyšlo na několik miliard korun.

Majitel společnosti Leoš Novotný v únoru v rozhovoru pro rádio Impuls prohlásil, že Leo Express chce v dalších pěti letech investovat do nových souprav 500 milionů eur (zhruba 12 miliard Kč).

Dopravce se připravuje i na výběrové řízení na provozování vlaků na trati Ostrava-Opava-Krnov-Olomouc. Tendru se kromě Českých drah a Leo Expresu hodlají zúčastnit i dopravci Viamont, Veolia Transport a RegioJet ze skupiny Student Agency patřící brněnskému podnikateli Radimu Jančurovi.

Původně měl na tuto trasu vstoupit nový dopravce již v prosinci 2013, ale firmy by prý nestačily sehnat včas vlaky, a tak ministerstvo dopravy chce železnici pro konkurenci otevřít až o rok později. Projednávat to dnes bude vláda.

Vlaky společnosti by podle Novotného mohly jezdit například také na trasách Praha-Vídeň, Praha-Budějovice, Praha-Brno, Praha-Ústí i v Polsku či na Slovensku.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist