Škoda Auto oznámila, že loni zvýšila konsolidovaný zisk o 82 procent na 16,1 miliardy Kč. Tržby stouply o 15 procent na 252,6 miliardy korun.

Již v lednu uvedla, že loni prodala rekordních 879 200 aut, což představuje meziroční nárůst o 15 procent. Její celosvětový tržní podíl dosáhl 1,4 procenta.

"Obchodní prostředí v poslední době trochu ochladlo, zvláště na některých evropských trzích. Přesto je celkový obraz stále pozitivní a s ohledem na nadcházející roky jsme jako vždy mírně optimističtí," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. Zopakoval cíl firmy prodávat v roce 2018 kolem 1,5 milionu aut.

Nejvíce loni firma rostla v Rusku, kde zvýšila prodej o 63 procent na 74 000 vozů. V Indii firma zvýšila prodej o polovinu na 30 000 vozů a více než pětinového růstu dosáhla v Číně a východní Evropě. V Číně prodala 220 000 aut a ve východní Evropě 34 300 vozů.

V západní Evropě firma zvýšila prodej o devět procent na 362 000 aut a ve střední Evropě rostla o dvě procenta na 123 200 vozů.

 

Firma loni vytvořila 1850 nových pracovních míst a zaměstnávala celkem 26 565 lidí po celém světě.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist