Počet slevových portálů, které se před dvěma roky staly hitem tuzemského internetu, letos po předchozí expanzi rychle klesá.

Zatímco v dobách největší slávy fungovaly v Česku zhruba dvě stovky slevových severů, tak letos se jejich počet ve srovnání s koncem loňského roku snížil takřka o čtvrtinu na necelých 140. Vyplývá to ze statistik slevového vyhledávače Skrz.cz.

První slevové servery začaly v Česku nabízet služby předloni na jaře a do konce roku 2010 jich bylo v provozu už 108. Počet slevových portálů rychle rostl i loni, přičemž maxima dosáhl v srpnu, kdy fungovalo 204 těchto serverů.

Poté ale vývoj trhu nabral opačný směr a počet slevových portálů klesal stále rychlejším tempem. Do konce loňského roku se snížil na 180 a letos v březnu jich bylo v provozu už pouze 138. Zatímco v roce 2010 měsíčně v ČR vznikalo i bezmála 40 nových slevových portálů, tak letos se počet nových serverů počítá na jednotky a naopak desítky jich zanikly.

"Boom slevových serverů již dávno skončil a jejich počet se bude v následujících měsících dramaticky snižovat. Některé slevové servery se sloučí, ale valná většina portálů zanikne," sdělil ředitel Skrz.cz Petr Kováčik.

Podobný vývoj očekává také zakladatel prvního a největšího slevového serveru Slevomat.cz Tomáš Čupr. "Slevový server je zprostředkovatelem, a tudíž nemá povinnost nést zodpovědnost za výslednou spokojenost zákazníka. Trh ovšem v současné době ukazuje, že přežijí pouze ty slevové servery, které zákazníkům nabídnou garance a budou se stavět čelem k problémům s vouchery," míní Čupr.

slevomaty tabulka

Dvě miliardy

Tuzemským slevovým serverům loni podle údajů Skrz.cz. prudce vzrostl obrat a za celý rok 2011 utržily rekordních 1,95 miliardy korun. Největší zájem měli Češi o slevové kupony na jídlo, pití, zkrášlování, relaxaci a pobyty. Předloni Češi na slevových serverech podle dřívějších odhadů utratili několik stovek milionů korun. "V roce 2012 lze očekávat další růst k hranici tří miliard korun," odhadl Kováčik.

Služeb slevových portálů už využily dvě třetiny tuzemské internetové populace, která čítá bezmála šest milionů lidí. "Slevové nabídky se již netočí pouze kolem restaurací a wellness center, jako tomu bylo v začátcích slevových serverů, ale v poslední době se čím dál tím populárnějšími stávají vouchery na zahraniční pobyty, zboží a značkovou módu," podotkl Čupr.

 

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist