"Budeme chtít, aby podali rozklad antimonopolnímu úřadu. Podle nás jsou v tendru dráhy znevýhodněné,“ říká šéf Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša. Kritizuje například, že si ministerstvo objednává nízkopodlažní spoje, když většina zastávek bezbariérový přístup neumožňuje.

Odboráři předpokládají, že bude potřeba nádraží upravit a na dopravu nezbudou peníze, České dráhy si navíc budou muset pořídit nové nízkopodlažní vozy a brzy vyčerpají své finanční možnosti. Většinu rychlíkových tratí tak podle nich získají dopravci, za kterými stojí velký kapitál - tedy například Veolia Transport či Leo Express Leoše Novotného. Pejša také pochybuje o názoru, že nové vlaky na železnici přitáhnou nové cestující.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se