"Budeme chtít, aby podali rozklad antimonopolnímu úřadu. Podle nás jsou v tendru dráhy znevýhodněné,“ říká šéf Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša. Kritizuje například, že si ministerstvo objednává nízkopodlažní spoje, když většina zastávek bezbariérový přístup neumožňuje.
Odboráři předpokládají, že bude potřeba nádraží upravit a na dopravu nezbudou peníze, České dráhy si navíc budou muset pořídit nové nízkopodlažní vozy a brzy vyčerpají své finanční možnosti. Většinu rychlíkových tratí tak podle nich získají dopravci, za kterými stojí velký kapitál - tedy například Veolia Transport či Leo Express Leoše Novotného. Pejša také pochybuje o názoru, že nové vlaky na železnici přitáhnou nové cestující.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.