Firma Leo Express, další konkurent Českých drah, pokračuje ve svých plánech mířících k prosincovému vstupu na tuzemské koleje.

Dopravce oznámil, že začíná nabírat nové zaměstnance. Celkem chce v první fázi zaměstnat zhruba 80 lidí na místech pokladních, stevardek, operátorů call centra, dispečerů a strojvedoucích.

První žlutočerné vlaky se objeví na trati mezi Prahou a Ostravou, kde chce dopravce začít vozit cestující na konci letošního roku.

Předseda představenstva a zároveň majitel společnosti Leoš Novotný sdělil, že o práci ve firmě projevily zájem desítky lidí týdně už před vyhlášením náboru. Nyní se zájemci mohou hlásit na internetových stránkách dopravce. Profesní nováčky čeká několikatýdenní školení.

"Jsem si jistý, že Leo Express je natolik atraktivní značka a perspektivní rostoucí firma, že nebudeme mít problém sehnat kvalitní spolupracovníky,“ tvrdí Novotný.

Další nábory pracovníků by pak měly přijít v souvislosti s dalším rozvojem, kdy chce firma zamířit i na zahraniční tratě.

Nové vlaky už se testují

Pro provozování linky mezi Prahou a Ostravou společnost objednala pět souprav Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. První soupravy pak již od března jezdí na zkušebním okruhu v Polsku a podle mluvčího Petra Kopáčka by v květnu měly být testovány na tuzemské zkušební trati u Velimi.

O nákupu dalších 13 jednotek s dodavateli jedná. V plném provozu bude společnost zaměstnávat kolem stovky lidí, 20 z nich budou strojvedoucí, řekl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.

Tyto počty zhruba odpovídají konkurenčnímu RegioJetu brněnského podnikatele Radima Jančury. Žluté vlaky jezdí jak v Česku tak na trati mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou na sousedním Slovensku a zaměstnávají zhruba dvě stovky lidí.

Leo Express se hodlá zúčastnit výběrového řízení na provozování vlaků na trati Ostrava-Opava-Krnov-Olomouc. O zakázku mají podle dřívějších informací kromě Českých drah zájem i dopravci Viamont, Veolia Transport a RegioJet.

Původně měl na tuto trasu vstoupit nový dopravce již v prosinci 2013, ale firmy by prý nestačily sehnat včas vlaky, a tak ministerstvo dopravy chce železnici pro konkurenci otevřít až o rok později.