Petr Pečenka (46)

Vzdělání:
Vystudoval pedagogiku.

Kariéra:
Ve Škodě se zabýval prodejem. Do loňského roku působil jako vedoucí zákaznického centra automobilky v Mladé Boleslavi.
V květnu 2011 se stal ředitelem prodejní organizace Škoda Auto Region 1 Česká republika, jež má přes sto pracovníků.

Soukromí:
Ženatý, tři děti, ve volném čase se věnuje sportu.

Aby si Škoda Auto udržela pozici na tuzemském trhu, musí každý den prodat zhruba 150 vozů. O to se stará Petr Pečenka, ředitel nově vzniklé obchodní organizace společnosti Škoda Auto.

 

Z prodejního oddělení mladoboleslavské automobilky vzniká nový subjekt s obdobným postavením, jako mají importéři ostatních značek. Proč k tomu dochází?

Budujeme obchodní organizaci pro Českou republiku, nadále však působíme v zemi, kde se škodovky vyrábějí. Spíše než k čistokrevným importérům bych tedy přirovnal naše nové postavení k obchodní organizaci, jakou má Volkswagen v Německu. Naší ambicí je získat odpovědnost za výsledky v České republice a také zvýšenou samostatnost v rozhodování.

Oficiálně jsme zatím Region 1 ČR, do budoucna se pravděpodobně budeme prezentovat jako Škoda Auto Česká republika. Právní formu nechci předjímat, letos ještě zůstaneme organizační složkou společnosti Škoda Auto. Budeme však mít podstatně silnější kompetence a vyšší zodpovědnost než dosud. V plánu je i přestěhování z Mladé Boleslavi do Prahy.

Kdy začnete brát objednávky na Rapid?

Veřejnosti tento model představíme na zářijovém autosalonu v Paříži. Ihned po něm by se první vozy měly objevit u našich prodejců.

Pokud se podíváme na jednotlivé modely, nejúspěšnějších vozů Octavia bylo letos v Česku registrováno asi 8500 a fabií více než 5000, ale vozů Citigo jen 583. Nemůže být příčinou i to, že se na Citigo musí hodně dlouho čekat?

Počty jsou ovlivněny velikostí segmentů, přičemž minivozy tu dosud hrály jen okrajovou roli. Citigo jsme uvedli na trh v listopadu loňského roku. Vstoupili jsme do nové třídy. Koupě automobilu přitom není spontánní záležitostí, je to věc, kterou si zákazník nějakou dobu rozmýšlí. Letos jsme nabídli i pětidveřovou verzi a pro zatraktivnění nabídky přineseme v druhé polovině roku pohon na CNG a robotizovanou automatickou převodovku. Očekávám proto, že i v segmentu minivozů dosáhneme třetinového tržního podílu. Model Citigo nyní uvádíme na všechny evropské trhy; současné dodací lhůty činí asi dva měsíce.

Proč je cenový rozdíl mezi vozy Citigo a Fabia tak malý, když se velikostí zavazadlového prostoru či počtem míst pro cestující liší dost podstatně?

Vozy Citigo prodáváme od 179 900 korun, nejlevnější Fabia v akční nabídce Champion nyní stojí 200 900. Rozdíl více než 20 tisíc korun považujeme za optimální. Zákazníci v tomto segmentu jsou skutečně velmi citliví na cenu, každá tisícovka hraje roli. Myslím si ovšem, že v obou případech jde o velmi kvalitní vozy, které přinášejí odpovídající hodnotu.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 10 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru