Pavel Zima (37)

Vzdělání:
Absolvoval Fakultu elektrotechniky ČVUT v Praze.

Kariéra:
V letech 1996 až 1998 vedl síťové oddělení společnosti Mironet.
V roce 1998 nastoupil do firmy Seznam.cz.
V letech 2004 až 2006 byl jejím technickým ředitelem.
V roce 2006 se stal generálním ředitelem a místopředsedou představenstva.
Letos výkonné vedení firmy přenechal Michalu Feixovi.

Soukromí:
Je ženatý a má tři děti. Mezi jeho záliby patří historická auta a fotbal.

Pokud Seznam.cz označíme za dítě Ivo Lukačoviče, pak Pavel Zima byl tím, kdo mu vyrobil dětskou postýlku. "Když jsem do firmy přišel, viděl jsem tam pět polorozpadlých serverů, které jsem musel dát dohromady," vzpomíná Zima na rok 1998 a svůj první pracovní úkol ve společnosti.

Z pozice administrátora se vypracoval na post technického ředitele a před šesti lety usedl do křesla šéfa firmy. Letos výkonné vedení firmy přenechal Michalu Feixovi a osobně se chce více věnovat inovaci jednotlivých seznamáckých produktů.

Seznam se prezentuje jako firma, která byla, je a bude česká. Nemáte plány na expanzi do zahraničí?

My budeme silní tak, jak se dokážeme soustředit na důležité věci. Neříkám, že bychom mezinárodní expanzi neuměli nebo na to neměli technologie, ale zase bychom tím rozmělnili fokus na naše služby tady. Český trh je pro nás nejdůležitější. To znamená, budeme dál česká firma s primárním zaměřením na české uživatele, kterým rozumíme. Expanzi neplánujeme.

Ani vstup do jiného odvětví? Třeba byste mohli vyrábět vlastní hardware.

Plánujeme nějaký hardware, který zpřístupní uživatelům naši internetovou službu. Ale víc naznačovat nebudu, až to bude, tak to bude. Nyní si to necháme ještě pro sebe.

Bude Seznam výhradně internetová firma, nebo uvažujete o tom, že byste vstoupili i do jiných mediálních odvětví?

Můžeme mít i jiné médium, ale pouze v případě, že nás to nějak posune na internetu. To znamená, není naším cílem obsadit všechny média typy jenom pro to, abychom tam byli. Ale pokud nám to bude dávat smysl v symbióze s naším internetovým řešením, tak můžeme mít i další médium.

Vidíte nějakou konkrétní příležitost na trhu?

Zatím na něčem takovém nepracujeme. Ale díky našemu dlouhodobému zájmu o video a filmy si dovedu představit, že se nějak do televize dostaneme. Naším primárním směrem je, že se tam dostaneme z internetu, nikoli tak, že budeme usilovat o licenci na televizní kanál. Ale ani to nevylučuji.

Jakou formou se tam tedy chcete dostat? Čekáte na masivní rozvoj chytrých televizorů, u kterých bude připojení k internetu standardem?

Chytré televize jsou jednou z cest, kterými se chceme ubírat.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 40 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru