Obrat k lepšímu se v maloobchodě čekat nedá. Stále rychlejší spirála akčních slev ale musí skončit, říká Petr Bena, obchodní ředitel společnosti Procter&Gamble pro devět zemí střední Evropy. Konkurenční tlak v Česku ale stále nepolevuje.
I tak velká mezinárodní společnost, která v Česku prodává desítky známých značek, má potíže dohodnout se s obchodními řetězci na cenách. "Jestli někdo čeká, že každý rok budeme vylepšovat obchodní podmínky, tak to možné není," vzkazuje Bena.
Jak hodnotíte aktuální vývoj na trhu střední a východní Evropy a v Česku? Řada lidí čekala, že letos už se situace na trhu "normalizuje" a postupně vrátí k situaci před rokem 2008.
Návrat k tomu, co bylo před rokem 2008, už asi nikdy nenastane. Evropa projídala svou budoucnost a myslím, že staré dobré časy se už nevrátí. To, co dneska zažíváme, je realita, se kterou se budeme muset dál potýkat. Samozřejmě má vliv i na rychloobrátkové zboží. Spotřebitelé víc než kdykoli jindy hledají hodnotu. Obchod se snaží výrobce i spotřebitele přesvědčit, že hodnota se rovná cena a tím vyvíjí neustálý tlak na trvalé snižování ceny.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.