Sýry, salámy nebo ovoce a zeleninu začne od úterý prodávat obchodní řetězec Marks & Spencer ve dvou svých tuzemských prodejnách. Jestli se nabídka rozšíří i do dalších obchodů v Česku, nechce výkonný ředitel společnosti Jonathan Smith zatím odhadovat. 

Ačkoli má jít o čerstvé potraviny, dovážet je chce z Velké Británie. O využití českých výrobců zatím společnost neuvažuje. 

Startujete prodej čerstvých potravin v Česku, v kolika prodejnách s tím začnete a plánujete rozšíření do dalších obchodů?

Zkoušíme prodej čerstvých potravin a květin ve dvou z našich 19 obchodů v České republice. Začneme je prodávat v úterý 13. listopadu v Melantrichu a na Chodově v Praze. Zatím je pro nás příliš brzy, abychom mohli říct nějaké další detaily k dalším plánům nebo testování tohoto prodeje.

Jaké jsou vaše plány a očekávání ohledně zájmu o čerstvé potraviny?

Testování prodeje čerstvých potravin doplní naši současnou nabídku jídla, na které získáváme pozitivní reakce zákazníků. To rozšíříme a nabídneme přes 400 druhů čerstvých potravin. Patřit k tomu budou chlazené potraviny, párky, sýry, ovoce, zelenina nebo saláty. 

Jaký podíl na vašich prodejích v Česku nyní představují potraviny? Jak se toto číslo v posledních letech vyvíjí? 

Zájem českých zákazníků o potraviny roste, ale nekomentujeme finanční aspekty na našich jednotlivých trzích.

Jak bude zásobování čerstvými potravinami probíhat? Odkud budou a zvažujete i zapojení například českých výrobců potravin?

V tuhle chvíli, kdy začínáme ve dvou obchodech, budeme využívat našich současných dodavatelů, abychom mohli nejprve zjistit, jak budou zákazníci reagovat.

Vaše potraviny nejsou z nejlevnějších, zároveň Češi se snaží stále víc šetřit i na potravinách – nepřichází vaše nabídka ve špatnou dobu? Neobáváte se toho?

Naše kvalitní potraviny mají v Česku konkurenceschopnou cenu. Už nyní tu úspěšně prodáváme některé potraviny (sušenky, vína, marmelády - pozn. red.) a skupina zákazníků, kteří vědí, co stojí za našimi značkami, roste.  

Jak se vyvíjí vaše prodeje ostatního zboží v Česku a jaký čekáte výsledek tržeb za letošní rok? 

Nevyjadřujeme se k finančním výsledkům našich jednotlivých zemí. Nekomentujeme ani dopad zvýšení DPH.

Jaké jsou nyní možnosti obchodníků, jak úspěšně bojovat s ekonomickým zpomalením a snahou lidí omezit své výdaje?

My to vidíme v pokračování nabídky výrobků s vysokou kvalitou za za dobrou cenu.

Doprava čerstvých potravin z Velké Británie do Česka není levná záležitost, jak se to projeví na cenách? Budou zde potraviny v průměru dražší než například ve Velké Británii?

Naše ceny jsou na českém trhu konkurenceschopné. 

Jak se pravidelný dovoz čerstvých potravin shoduje s ekologickou zodpovědností společnosti? Není to v rozporu? 

Našemu plánu A odpovídá, že používáme dopravu, která je nejvíc přátelská vůči životnímu prostředí a zároveň pro nás dostupná. Výrobky tak budeme dovážet po silnicích.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist