Konkurent Českých drah a firmy RegioJet, společnost Leo Express, dovezl v úterý ráno první cestující z Prahy do Ostravy. V moderním vlaku se svezlo asi 30 lidí, vlak má přitom kapacitu více než 230 míst.
"Dojeli jsme načas. Počet pasažérů odpovídal brzkému odjezdu z Prahy," uvedl mluvčí společnosti Leo Express Petr Kopáček.
Dopravce zahájil zkušební provoz s cestujícími zhruba s týdenním zpožděním, původně ho chtěl spustit už minulý týden. Tehdy ale Drážní úřad jeho vlaky na trať nepustil, protože firma neměla k dispozici všechna potřebná osvědčení.
Ve zkušebním provozu posílá Leo Express na trať mezi Prahou a Ostravou dva páry vlaků za den, plánuje ho do pátku 16. listopadu.
Poté bude Drážní úřad pokračovat ve schvalovacím procesu. Plný provoz se všemi šestnácti spoji denně chce Leo Express zahájit od platnosti nového jízdního řádu, tedy 9. prosince.
Podívejte na jarní zkušební jízdu Leo Expressu, u níž nechyběl ani reportér IHNED.cz
Cena za lístek z Prahy do Ostravy vyjde u Leo Express na 290 korun, jedná se o podobnou cenu jako u konkurence. Ovšem skutečná cena se odvíjí od toho, s jakým předstihem si cestující jízdenku koupí.
Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.
Vyzyvatelé Českých drah před kamerami: Na trati Praha-Ostrava už je plno
Vyzyvatelé Českých drah před kamerami: Na trati Praha-Ostrava už je plno
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist