Po české železnici se vozí méně zboží. Státní společnost ČD Cargo se chce vrátit k zisku a požaduje po ministerstvu dopravy, aby snížilo poplatky za používání kolejí.
Jinak Cargo zvažuje, že v některých regionech nákladní železniční dopravu zcela zruší.
"Řada činností je pro Cargo ztrátová. Je ale třeba srovnat podmínky silnice a železnice. Železnice je v řadě parametrů znevýhodněná. Platíme poplatek na regionálních tratích, zatímco kamiony platí jen na hlavních tratích," říká šéf Českých drah Petr Žaluda, který dočasně řídí i dceřiné ČD Cargo.
Ministerstvo již případné snížení poplatků zvažuje. "V současné době máme významnou disproporci v ceně za užití dopravní infrastruktury pro osobní a nákladní dopravu," řekl na Žofínském fóru věnovaném železniční dopravě ministr Pavel Dobeš.
Předsedou představenstva ČD Cargo se stal šéf drah Petr Žaluda - čtěte ZDE
Ministr dopravy Dobeš nařídil audit v ČD Cargo. Potěšil tím odboráře - čtěte ZDE
ČD Cargo má v rukou silné trumfy. V ohrožení je část takzvaných vozových zásilek, jejichž zrušení by znamenalo propouštění stovek, podle některých odhadů až tisíců zaměstnanců, ale i zrušení nákladní železniční dopravy v některých regionech.
Podrobnosti najdete v úterních Hospodářských novinách.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist