Od pondělí jsou v prodeji jízdenky Leo Expressu na nový jízdní řád 2012/2013. Jejich cena se nemění a koncept zůstane stejný - čím dříve si jízdenky zakoupíte, tím budou levnější.
"Před dvěma lety jsme si vytyčili cíle. Ve spolupráci se švýcarských výrobcem Stadlerem vzniklo pět prototypů, které nemají u nás obdoby. I když jsou na evropské lokální platformě a musí splňovat české parametry, jsou naše vlaky unikátní. Celý systém vlaků řídí elektronická čidla, která ovlivňují teplotu ve vozidle, otvírání dveří a připojení na WiFi. Zatím se na kolejích objevily dvě soupravy, díky kterým jsme vychytali hlavní problémy, které opravíme, a budeme tak moci zvýšit množství spojů," uvedl zakladatel a ředitel Leo Expressu Leoš Novotný.
V Leo Expressu doteď platil zkušební provoz, který měl ověřit funkčnost souprav. Hlavními technickými problémy, které ovlivňovaly kvalitu poskytovaných služeb, byly právě nedostatky v elektronickém nastavení. Čidlo ukazovalo na topení a klimatizaci jinou teplotu, než jaká ve skutečnosti byla, nebo vznikaly problémy se zavíráním dveří, které se po chvíli jízdy samy otevřely.
"Docházelo k tomu, že se dveře zavřely, ale systém to vyhodnotil, že zavřené nejsou," uvedl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Cestující si také stěžovali na nedostatek místa pro nohy a to hlavně u části sedadel obrácených k sobě. "Sedadla obrácená čely k sobě jsou určená především těm zákazníkům, kteří cestují ve větších skupinách a chtějí spolu během jízdy mluvit," tvrdí Novotný. Opravy se chystají pouze u softwaru a mají trvat několik dní.
Leo Express vydává dluhopisy za půl miliardy. Chce za ně koupit nové vlaky - čtěte ZDE
Jančura: Na dotovaných tratích prodělá jen hlupák, který si to neumí spočítat - čtěte ZDE
Do neděle 9. prosince by měly být pasažérům k dispozici tři z pěti souprav - dvě funkční a jedna záložní. Vlaky Leo Expressu podle vedení firmy splnily všechny zákonné náležitosti, nic by tedy nemělo bránit tomu, aby pět souprav získalo průkaz způsobilosti.
Z Prahy od neděle vyjede vlak Leo Expressu v 6:29, 8:29, 14:29 a 18:29, z Bohumína ve 4:22 (kromě neděle), 10:15, 14:15 a 18:15.
Leo Express, který konkuruje Českým drahám a RegioJetu, začal jezdit s týdenním zpožděním 13. listopadu. Do budoucna dopravce chystá nové spoje, a to zejména do Ústí nad Labem, Brna a Českých Budějovic.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist