Od pondělí jsou v prodeji jízdenky Leo Expressu na nový jízdní řád 2012/2013. Jejich cena se nemění a koncept zůstane stejný - čím dříve si jízdenky zakoupíte, tím budou levnější.
"Před dvěma lety jsme si vytyčili cíle. Ve spolupráci se švýcarských výrobcem Stadlerem vzniklo pět prototypů, které nemají u nás obdoby. I když jsou na evropské lokální platformě a musí splňovat české parametry, jsou naše vlaky unikátní. Celý systém vlaků řídí elektronická čidla, která ovlivňují teplotu ve vozidle, otvírání dveří a připojení na WiFi. Zatím se na kolejích objevily dvě soupravy, díky kterým jsme vychytali hlavní problémy, které opravíme, a budeme tak moci zvýšit množství spojů," uvedl zakladatel a ředitel Leo Expressu Leoš Novotný.
V Leo Expressu doteď platil zkušební provoz, který měl ověřit funkčnost souprav. Hlavními technickými problémy, které ovlivňovaly kvalitu poskytovaných služeb, byly právě nedostatky v elektronickém nastavení. Čidlo ukazovalo na topení a klimatizaci jinou teplotu, než jaká ve skutečnosti byla, nebo vznikaly problémy se zavíráním dveří, které se po chvíli jízdy samy otevřely.
"Docházelo k tomu, že se dveře zavřely, ale systém to vyhodnotil, že zavřené nejsou," uvedl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Cestující si také stěžovali na nedostatek místa pro nohy a to hlavně u části sedadel obrácených k sobě. "Sedadla obrácená čely k sobě jsou určená především těm zákazníkům, kteří cestují ve větších skupinách a chtějí spolu během jízdy mluvit," tvrdí Novotný. Opravy se chystají pouze u softwaru a mají trvat několik dní.
Leo Express vydává dluhopisy za půl miliardy. Chce za ně koupit nové vlaky - čtěte ZDE
Jančura: Na dotovaných tratích prodělá jen hlupák, který si to neumí spočítat - čtěte ZDE
Do neděle 9. prosince by měly být pasažérům k dispozici tři z pěti souprav - dvě funkční a jedna záložní. Vlaky Leo Expressu podle vedení firmy splnily všechny zákonné náležitosti, nic by tedy nemělo bránit tomu, aby pět souprav získalo průkaz způsobilosti.
Z Prahy od neděle vyjede vlak Leo Expressu v 6:29, 8:29, 14:29 a 18:29, z Bohumína ve 4:22 (kromě neděle), 10:15, 14:15 a 18:15.
Leo Express, který konkuruje Českým drahám a RegioJetu, začal jezdit s týdenním zpožděním 13. listopadu. Do budoucna dopravce chystá nové spoje, a to zejména do Ústí nad Labem, Brna a Českých Budějovic.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist