Logo bílého kříže na rudém podkladě používaly dvě firmy vyrábějící proslulé švýcarské armádní nože. Už před osmi lety větší z nich Victorinox svého oslabeného konkurenta Wenger koupila, jen aby tradiční značku udržela v domácích rukou. Teď už však Wenger definitivně končí.
Obě kdysi konkurenční firmy vznikly před více než sto lety (Wenger 1893 a Victorinox 1884) a oběma koncem 19. století pomohla modernizace švýcarského vojska. Velení armády rozhodlo, že k údržbě nové pušky je nutný šroubovák, ke každé proto objednalo i kapesní nůž obsahující kromě čepele také šroubovák, šídlo a vývrtku. Tak vznikla základní podoba produktu, kterou nejen ve Švýcarsku, ale v mnoha zemích světa v nejrůznějších variantách proslavily původně rodinné firmy Victorinox a Wenger.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.