Evropské automobilky se těžce vyrovnávají s propadem zájmu o auta na starém kontinentu. Podle šéfa Evropské asociace výrobců automobilů Ivana Hodače nemá autoprůmysl v EU dostatečnou podporu.

„Problém je v tom, že země jako Čína, Indie, Japonsko a Korea si chrání automobilový průmysl. Evropa ne. Řadu zemí vůbec nezajímá,“ říká Hodač. Asociace se podle něj v současnosti snaží zajistit, aby autoprůmysl získal na podporu vývoje 6,5 procenta z toho, co se v Evropské unii dává na vědu a výzkum. Tímto procentem se totiž podílí na HDP.

Je v Evropě vůbec nějaká automobilka, která dnes dokáže na zdejším trhu vydělávat?

Spíše ne. Možná Volkswagen, BMW nebo Mercedes. Ale dnes vydělává jen ten, kdo je globální automobilka. Podívejte se třeba na Čínu. Báli jsme se čínské konkurence, ale přitom je Čína trh, kde teď například Volkswagen vydělává nejvíc. A naopak PSA prodává osmdesát procent aut v Evropě a silně se jí nedaří. Velký problém jsou přebytečné výrobní kapacity. Dnes máme v Evropě 35 procent nadměrných kapacit a s tím se musí něco udělat.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se