Zatímco nejznámější panenka Barbie se prodává čím dál méně, hračkářský gigant Mattel má radost z prodejů jiné panenky – American Girl. Ta se snaží být výrazně „obyčejnější“ než její slavnější hubená kolegyně.

Mattel vytvořil za první tři měsíce letošního roku čistý zisk tři čtvrtě miliardy korun, což je oproti loňsku nárůst na pětinásobek. Může za to také velký zájem právě o panenku American Girl, jejíž prodeje vyskočily o 32 procent.

Celkově tržby vzrostly o sedm procent na miliardu dolarů, což analytici nečekali.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se