Ptačí chřipka v Číně způsobuje známému fastfoodovému řetězci KFC velké problémy. Zisk prudce padá, ubyla pětina zákazníků a s nimi stejný podíl tržeb.
Čína je přitom klíčová pro společnost Yum Brands, pod kterou KFC spadá spolu s dalšími řetězci Pizza Hut a Taco Bell. KFC dělá skupině Yum Foods víc než polovinu tržeb v Číně, z druhé největší ekonomiky zase pochází téměř polovina zisku Yum Brands.
Dopad ptačí chřipky v Číně ukázaly čerstvá čísla Yum Brands – celosvětový čistý zisk za první tři měsíce letošního roku spadl o 26 procent, přitom jedinou zemí, které se výrazně nedařilo, byla právě Čína. Zisk činil 337 milionů dolarů (72 centů na akcii), zatímco před rokem to bylo 458 milionů (96 centů).
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.