Svěže vypadající čtyřicetiletá Číňanka Čchen z provinčního města Čen-ťiang zhruba 250 kilometrů od Šanghaje je ráda, že si může nakoupit svoji oblíbenou kosmetiku v místním obchodním domě.
"Poprvé jsem o Lancôme slyšela od kamarádky a loni jsem si všimla pultíku s těmito výrobky. Moje kůže je po nich hebčí," svěřila se listu Financial Times.
Zákaznice jako Čchen už nemusí za make-upy nebo krémy jezdit daleko. Světové kosmetické firmy se totiž stále častěji porozhlížejí po městech v jednotlivých provinciích, kde chtějí využít nástupu střední třídy.
Po tabáku přichází na řadu kosmetika. EK chce, aby se v reklamách nelhalo - čtěte ZDE
Číňané si zamilovali zahraniční dovolené. Loni za cestování utratili víc než Němci - čtěte ZDE
Města jako Čen-ťiang jsou pro kosmetické firmy velmi přitažlivá. Čistý příjem na hlavu je totiž vyšší než ve velkých městech – nižší náklady do značné míry kompenzují slabší platy.
"Ženy se zde možná neoblékají perfektně. Jsou ale bohaté. Pro svoji kůži si přejí tu nejlepší péči a cena za to není právě nízká," říká Laurence Ma, hlavní manažer francouzské luxusní značky Lancôme v zemi.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.