Čistý zisk německé automobilky BMW v prvním čtvrtletí klesl o tři procenta na 1,3 miliardy eur (33 miliard Kč) kvůli vyšším investicím do nových technologií, do růstu mzdových nákladů a kvůli obtížným podmínkám na trzích. Oznámila to dnes firma, která je největším výrobcem luxusních vozů na světě.

Tržby společnosti klesly o čtyři procenta na 17,5 miliardy eur. Firma již dříve uvedla, že v prvním čtvrtletí zvýšila prodej o pět procent na rekordních 448 200 vozů. Podle agentury Reuters však byla automobilka nucena přistoupit k rozsáhlým slevám, aby podpořila prodej na slabých evropských trzích.

Společnost potvrdila, že hodlá dosáhnout rekordního prodeje také v celém letošním roce. Loni její prodej stoupl o 10,6 procenta na rekordních 1,845 milionu vozů.

"Navzdory současné slabosti automobilových trhů v Evropě vstoupila skupina BMW do nového roku úspěšně," uvedl šéf podniku Norbert Reithoferch. "V prvním čtvrtletí jsme dosáhli rekordního prodeje a navzdory vysokým výdajům na nové technologie a obtížným podmínkám na trzích jsme udrželi tržby i zisk na vysoké úrovni," dodal.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist