Po nedávné tragédii v Bangladéši, kde mohutný požár v textilce připravil o život nejméně 600 dělníků, začínají západní firmy reagovat a přijímat opatření, která mají podobným tragédiím zabránit.
Novinku hodlá zavést firma Adidas - přímo se spojí s dělníky v továrnách, kde se vyrábí oblečení a sportovní vybavení pro tuto německou značku. Ti mají nyní mít šanci snadno upozornit na problémy v továrnách, prostřednictvím SMS zprávy.
Společnost si od novinky slibuje, že se jí podaří zjistit údaje o problémech u dodavatelů, které by vlastními kontrolami nedokázala objevit.
Místo toho se nyní můžou dělníci na sportovní koncern obrátit, kdykoli budou porušována jejich práva. Informuje o tom německý deník Handelsblatt.
"Tak můžeme snadno a přímo oslovit zaměstnance v dodavatelských provozech," cituje deník Franka Henkeho, který je v Adidasu zodpovědný za sociální otázky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.