Německý automobilový koncern Volkswagen (VW) v květnu zvýšil prodej své největší stejnojmenné značky o 5,5 procenta. Prodal tak 503 100 vozů. Firma uvedla, že ke zvýšení odbytu jí pomohla zejména poptávka v Číně. Prodeje značky rostou o více než pět procent i meziročně v období za prvních pět měsíců.
"Značka osobních vozů Volkswagen i přes pokračující ekonomickou nejistotu celkově vykazuje stabilní vývoj, i když trendy se dost výrazně liší," uvedl šéf prodeje a marketingu Christian Klingler. V Číně se nárůst dokonce přiblížil 20 procentům.
V západní Evropě s výjimkou Německa však odbyt za prvních pět měsíců letošního roku o 7,2 procenta klesl. V Německu pokles činil více než deset procent. Evropa se potýká v dopady dluhové krize, která těžce dolehla právě na její automobilový trh.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.