Hamé posiluje export a hledá nové příležitosti v zahraničí. Překvapivě se letos ale začala podle slov ředitele společnosti stabilizovat situace i v tuzemsku. "První čtvrtletí bylo sice slabé, nyní se ale situace každým měsícem zlepšuje," říká v rozhovoru pro IHNED.cz generální ředitel Hamé Martin Štrupl. 

Jste v Hamé s vývojem v první polovině roku spokojeni?

Nemyslím si, že by se v české ekonomice dělo něco katastrofálního. Vidíme, že spotřebitelé i obchodníci víc přemýšlejí, snaží se optimalizovat svoje nákupní chování a šetřit. Ale nemyslím si, že je situace nějak dramatická. Tomu odpovídají i naše čísla. Pomalu se blížíme normálu. První tři měsíce roku byly sice ještě slabší, viděli jsme určitou skepsi a opatrnost na trhu. Teď se to ale zlepšuje a každý poslední měsíc byl lepší než ten předchozí. 

I když se situace v tuzemsku stabilizuje, Hamé se zaměřuje stále víc na zahraniční trhy?

Neřekl bych, že víc. Pořád ale poroste jejich význam, protože doma už máme určité tržní podíly, které nejdou dál moc nafukovat. Spíš tu můžeme jít do jiných segmentů než narůstat v těch současných. Česko je pro nás ale pořád primární trh. Jak ale rosteme, tak roste i podíl zahraničních trhů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se