Slovo "monopol" by nejraději vymazal nejen z dopravního slovníku. V Německu po více než sedmdesáti letech otevírají soukromníkům možnost provozovat dálkovou autobusovou dopravu a Radim Jančura plánuje být u toho. S Deutsche Bahn vyjednává o případném využití svých autobusů pod značkou DB na vnitrostátních linkách v Německu.

"Vlakem už může bez dotací po Evropě jezdit každý a stejně tak je možné provozovat kdekoliv bez podpory i autobusy. Jsme dva roky partnerem německého státního železničního dopravce Deutsche Bahn a připravujeme s ním další spolupráci, pravděpodobně i na vnitrostátních autobusových linkách v Německu," říká pro IHNED.cz bez dalších podrobností Radim Jančura.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

V případě brněnské společnosti Student Agency by v Německu nemělo jít o žluté, ale o bílé autobusy s červeným pruhem – s brandem Deutsche Bahn. "Autobusy by byly v našem majetku, stejně jako nyní jezdíme pod hlavičkou Deusche Bahn linku Praha–Mnichov a Praha–Norimberk. Pro Deutsche Bahn jsme ideální partner," tvrdí Jančura.

V současné době provozuje Student Agency v rámci spojení Česka s Německem denně až 6 spojů do Mnichova a až 22 spojů do Norimberku. Už nyní postupně otevírá zastávky po Německu tak, aby cestující mohl nastoupit například ve Frankfurtu a cestovat třeba žlutými autobusy až do Holandska. "Jde zatím především o mezinárodní dopravu. Tím, že ta linka jede jednou za den, jsou ale tyto spoje pro vnitrostátní přepravu nevhodné," doplňuje.

Na německém trhu vnitrostátní dálkové autobusové dopravy by nicméně Jančura nebyl první. Několik dopravců už letos těží z nižších cen jízdného v porovnání s dražšími vlaky i ze zájmu Němců o tento, dosud zakázaný a Němci nepoznaný, způsob dopravy. Cílovou skupinou jsou především studenti a mladí lidé, kteří si často nemohou drahé cesty vlakem dovolit.

Současná spolupráce Student Agency a Deutsche Bahn zatím stojí především na propojení Česka s německou železniční sítí. "Většina našich cestujících do Norimberku a Mnichova přestupuje následně na vlak. Deutsche Bahn nově plánují tak trochu konkurovat samy sobě, chtějí nabídnout alternativu levnějšího cestování autobusem," komentuje to Jančura.

Autobusy můžeme mít za tři měsíce

Jančurovy autobusy s logem Deutsche Bahn by v případě uzavření kontraktu jezdily především tam, kde není možnost vlakového spojení. Šlo by tedy především o doplnění železniční sítě. "Budu rád, když v tom budeme hrát nějakou roli. Deutsche Bahn bereme jako partnery budoucnosti," dodává majitel Student Agency.

Počet autobusů, které by do Německa vyslal, zatím ale odmítá komentovat. "Jejich pořízení by nebyl problém. Pokud bude potřeba, lusknutím prstů ty autobusy seženeme. Teď například přijelo dvacet autobusů a před týdnem v pátek jsme se rozhodli, že koupíme dalších deset. Za tři měsíce budou tady," říká Jančura.

O tom, kdy by mohly autobusy Radima Jančury vyjet na německé dálnice, ale nechce majitel Student Agency spekulovat. Otázka týdnů to ale podle něj není. "Žádné podrobné plány, kromě tohoto, nyní nemáme. Česko a Slovensko jsou z hlediska našeho rozvoje dvě země, které vystačí na deset mých životů," doplňuje na závěr rozhovoru pro IHNED.cz podnikatel Radim Jančura.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist