Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) po prvním měsíci měření odhalila několik případů příliš hlasité televizní reklamy. Upozornění na porušení zákona vydala České televizi a TV Barrandov. Měření hlasitosti reklamy rada zahájila v červnu po nabytí účinnosti novely zákona a nové vyhlášky. Zároveň získala pravomoc provozovatelům za porušení zákona uložit pokutu až pět milionů korun. RRTV ale v prohlášení naznačila, že napoprvé k sankcím přistupovat neplánuje.
Rada při monitoringu může sledovat až 25 programů současně, v praxi by však nebyla schopná veškerý materiál vyhodnocovat, proto postupuje výběrově. První kontrola se týkala vysílání programů České televize 7. června od 19.00 do 23.00. Z celkem 29 měřených samostatných označení sponzora, reklam nebo jejich ucelených bloků byl správný parametr dodržen pouze ve třech případech, a rada se proto rozhodla upozornit Českou televizi na porušení zákona. Obdobný problém zaznamenala také u všech monitorovaných bloků reklam na Televizi Barrandov.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.