Odpověď dává přehled zemí, kam vozy z Nošovic nyní míří. Továrna pod Beskydy vyrostla proto, aby saturovala poptávku v zemích Evropské unie. Jenže letos bude druhým největším trhem pro auta zde vyrobená kupodivu Rusko, navíc s mizivým rozdílem oproti Německu. Aby naplnil kapacitu svých linek, vyváží nošovický Hyundai až třeba do Jihoafrické republiky či Austrálie.

Příjemné pro něj je, že v těchto případech jde o "terénní" vozy ix35, tedy nejdražší z jeho modelů. Vada na kráse spočívá v tom, že se jedná o dočasné řešení. Do Austrálie je to z korejského poloostrova blíže, v Rusku má Hyundai také továrnu a jednou tam bude chtít produkci rozšířit. Přichází tedy čas, aby se firma opět pokusila zvýšit prodej v Evropské unii, a kde jinde začít než v zemi, kde svá auta vyrábí.

Zároveň se korejská značka nutně potřebuje vymezit oproti novým vozům Škoda Rapid. Ty zde totiž získaly první příčku v rámci nižší střední třídy, v níž dosud jednoznačně kraloval nošovický Hyundai i30. Firma proto jednak přišla s vlastní statistikou, v níž Rapid řadí o třídu níže, a dále zahájila mohutnou reklamní kampaň, jež vybízí české zákazníky, aby navštívili autosalon korejské značky a sami si nabídku srovnali.

Škoda odpověděla v ironickém duchu. Hyundai ovšem není radno podceňovat; z globálního hlediska jde o mnohem důležitějšího hráče. Nicméně v Česku zatím mladoboleslavská automobilka drží spoustu emocionálních trumfů: většina Čechů má dětství i mládí spojené s nějakou škodovkou.

Snažit se ovšem budou muset ostatní prodejci, aby nevznikl dojem, že český trh jsou jen ty dvě "domácí" značky.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se