Od pondělí přibývá Českým drahám (ČD) na regionální trati konkurence. Osmkrát denně bude jezdit z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou a zpět společnost Arriva vlaky. Na trať nasadí zatím pouze jednu soupravu německé řady 628, vyrobenou společností Düsseldorf vagon, která je dnes součástí koncernu Siemens. Lístky bude nový dopravce prodávat "na palubě", při cestování nebude uznávána pražská Opencard.
Cenami základního jízdného se bude pohybovat pod úrovní jízdenek Českých drah, kdy jednosměrná cesta vyjde na 34 korun. ČD si za stejný úsek účtují 44 korun. Při využití základní In-karty IN 25 % ale ČD Arrivu o korunu předčí.
Nový dopravce bude mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou zastavovat pouze třikrát. V Bubenči, Řeži a Libčicích nad Vltavou.
Arriva zdaleka není první soukromou firmou, která se pustila na regionální tratě. Od těch ostatních ji ale odlišují hlavně dvě skutečnosti – stojí za ní německé Deutsche Bahn a do regionální osobní dopravy jde na rozdíl od ostatních bez dotací.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.