Lounská vagonka Legios uzavřela zakázky za 400 milionů korun do Německa a Itálie. Do února vyrobí 100 plošinových kloubových vagonů pro společnost GTS, do června 38 cisteren na přepravu kyseliny sírové pro firmu On Rail.
"Od října budeme pro GTS vyrábět v Lounech 20 vozů měsíčně. Výrobu cisteren pro On Rail máme naplánovánu ve spolupráci se závodem v Horním Slavkově na květen a červen,“ uvedl generální ředitel Legiosu Radek Rybáček. Podle něj při uzavírání zakázky s italskou firmou pomohla vagonce dodávka železničních vozů pro Ambrogio v roce 2011.
"Legios se letos daří prosazovat v zahraničí. Náš úspěch u GTS a potvrzení dobrých vztahů s On Rail navazuje na nedávné dohody o dodávkách do Francie a Turecka," říká Rybáček.
Legios navázal na strojírenskou tradici výroby a opravy železničních vozidel, která v Lounech započala v roce 1879. Název Legios používá firma od roku 2010. Předtím používal tradiční, ale pro cizince obtížně vyslovitelnou zkratku Lostr, tedy Lounské strojírny.
Firma začala v roce 1998 vyrábět nákladní vagony, předtím různá drážní vozidla jen opravovala. Má čtyři výrobní závody; v Lounech, Českých Velenicích, Horním Slavkově a Nymburku, zaměstnává přibližně 1300 lidí.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist