Černožluté vlaky Leo Expressu se v červenci letošního roku poprvé dostaly do provozního zisku v řádech milionů korun. S čistým výdělkem na lukrativní trase Praha–Ostrava počítají v příštím roce.
Do letošního léta přitom společnost Leoše Novotného, slavící v listopadu jeden rok na trati, počítala spíše ztráty v desítkách milionů korun – 85 milionů za první pololetí 2013.
Stejně tak bilancuje i další soukromník RegioJet, který vozí lidi mezi Prahou a Ostravou jen o rok déle. Za celý loňský rok společnost Radima Jančury prodělala 76 milionů.
Oba podnikatelé za hlavního viníka označují České dráhy. Podle nich na trati státní dopravce nasadil ceny, které se pohybují hluboko pod jeho náklady, a drží je tak nepřirozeně nízko. Pohybují se v poměrně širokém rozmezí mezi zhruba 250 a 350 korunami.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.