Nejdelší městský tunel v Evropě je v podstatě hotový, ale auta jím projíždět nemůžou, i kdyby se pražští politici rozhodli, že ho svým voličům v pondělí otevřou.
Sobotní přerušení prací ze strany Metrostavu je pro rozsáhlou stavbu klíčové, přestože z jeho úkolů zbývají "pouze" dodělávky za necelou miliardu korun tvořící jen malé procento ze zakázky. V řadě případů jde o položky, bez nichž by žádný úředník otevření tunelu nepovolil.
"Zbývá dokončit tisíc různých drobností, v nich je právě ten zásadní problém. V tunelu musí například bezchybně fungovat signalizace do dispečinku na Strahově. Nebo požární ucpávky na kabelech," popisuje mluvčí Metrostavu František Polák.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.