Češi už teď vypijí víc piva v lahvích než toho točeného. Pivo, které proteče pípou tvoří zhruba 43 procent z celkové tuzemské spotřeby. A spotřeba v restauracích a hospodách dál klesá.
Například podle finančního ředitele Kofoly Daniela Buryše si za to pivovary můžou samy. Hlavně tím, že se soustředí na produkci baleného piva v plastových lahvích s větším objemem a nižší cenou.
Takovou kritiku ale zástupci pivovarů striktně odmítají. "Naopak, pracujeme na tom, aby se hosté vrátili do restaurací. S balením piva v plastech reagujeme jen na poptávku," říká nový šéf Českého svazu pivovarů a sladoven Vladimír Balach pro IHNED.cz.
Přiznává ale, že to bude těžké a že předpokládá, že pokles významu sudového piva bude pokračovat i v příštím roce.
To se pivovarům samozřejmě nelíbí, restaurace pro ně představují větší byznys. I proto, že při nákupu v obchodě má zákazník kontrolu nad tím, kolik piva nakonec vypije, zatímco v pohostinství často zaplatí víc, než původne plánoval.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.