Tam, kde se dnes za ohradou rozkládají nevyužité pozemky a železniční dílny, by mohly vyrůst kanceláře a obchody. České dráhy už poněkolikáté vyjednávají o prodeji jedněch z nejzajímavějších volných pozemků, které v centru Prahy ještě zbývají – areálu kolem Masarykova nádraží.

Poté, co v minulosti podobné obchody pokaždé zkrachovaly i kvůli podezření z machinací, je teď hlavní jediné: cena, za kterou se dráhy chtějí nyní podle informací Hospodářských novin co nejdříve zbavit 42 ze 125 tisíc metrů.

Dráhy už poslaly žádost o souhlas s prodejem na Správu dopravní a železniční cesty – organizaci, která se jako správce sousedících kolejí musí k transakci vyjádřit. I to naznačuje, že se prodej blíží do finále a mohl by se odehrát, ještě než nastoupí nový ministr dopravy z koalice sociální demokracie, ANO a lidovců.

„Komplexní řešení“. Ale tajné

Před dvěma lety, za generálního ředitele Petra Žaludy, se státní akciovka pokusila část parcel prodat za osm tisíc korun za metr. Oficiální cenová mapa, která zohledňuje aktuální hodnoty, přitom v téhle lokalitě ukazovala částku kolem 50 až 60 tisíc.

Investiční skupina Penta, která má na pozemky a technické budovy předkupní právo, mluví minimálně o 20 až 21 tisících za metr. „Cena se bude odvíjet od toho, jakou část pozemků budeme kupovat,“ prohlásil Martin Danko, mluvčí Penty.

Zbývá vám ještě 60 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se