Tam, kde se dnes za ohradou rozkládají nevyužité pozemky a železniční dílny, by mohly vyrůst kanceláře a obchody. České dráhy už poněkolikáté vyjednávají o prodeji jedněch z nejzajímavějších volných pozemků, které v centru Prahy ještě zbývají – areálu kolem Masarykova nádraží.
Poté, co v minulosti podobné obchody pokaždé zkrachovaly i kvůli podezření z machinací, je teď hlavní jediné: cena, za kterou se dráhy chtějí nyní podle informací Hospodářských novin co nejdříve zbavit 42 ze 125 tisíc metrů.
Dráhy už poslaly žádost o souhlas s prodejem na Správu dopravní a železniční cesty – organizaci, která se jako správce sousedících kolejí musí k transakci vyjádřit. I to naznačuje, že se prodej blíží do finále a mohl by se odehrát, ještě než nastoupí nový ministr dopravy z koalice sociální demokracie, ANO a lidovců.
„Komplexní řešení“. Ale tajné
Před dvěma lety, za generálního ředitele Petra Žaludy, se státní akciovka pokusila část parcel prodat za osm tisíc korun za metr. Oficiální cenová mapa, která zohledňuje aktuální hodnoty, přitom v téhle lokalitě ukazovala částku kolem 50 až 60 tisíc.
Praha 3: Developerský projekt na Žižkově je předimenzovaný, zvažujeme právní kroky - čtěte ZDE
V Praze se prodává administrativní budova proslavená Otíkem z Vesničko má středisková - čtěte ZDE
Investiční skupina Penta, která má na pozemky a technické budovy předkupní právo, mluví minimálně o 20 až 21 tisících za metr. „Cena se bude odvíjet od toho, jakou část pozemků budeme kupovat,“ prohlásil Martin Danko, mluvčí Penty.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.