Když před rokem a půl čtyřiadvacetiletý Tomáš Horáček pracoval jako programátor v jedné brněnské firmě, zaujal jej interní e-mail z personálního oddělení. Firma hledala nové zaměstnance a ptala se těch stávajících na doporučení.
Mladého programátora hned napadl kandidát na volnou pozici. Na svého známého ale neměl e-mail a narazil na zdánlivě banální komplikace s přeposíláním obsahu mailu do facebookových zpráv. Přitom ho napadlo, že by to celé šlo dělat lépe a elegantněji.
Začal se o nábory nových lidí víc zajímat. "Konzultoval jsem to s příslušným HR oddělením a brzy zjistil, že ačkoli jsou vnitřní nábory díky jejich výsledkům velmi oblíbené, nejpokročilejšími technologiemi, které se na trhu používají, jsou e-maily a excelová tabulka," popsal Horáček svou zkušenost.
Napadlo ho tedy vytvořit jednoduchý on-line nástroj napojený na sociální sítě - zejména Facebook. Něco mezi klasickou personalistikou a headhuntingem, celé navíc přenesené do prostředí sdílených kontaktů se známými. Jako první zkušební klient mu posloužil právě jeho tehdejší zaměstnavatel.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.