Auta Peugeot a Citroën si v evropských prodejích polepšila, v žebříčku obě značky poskočily o dvě příčky výše. V lednu byl Peugeot třetí, Citroën sedmý. Jenže ani to firmě PSA – která obě značky vlastní – nestačí.
Rodinná dynastie Peugeotů, které ztrátová automobilka patří, musela chtě nechtě na začátku týdne schválit fúzi s čínským výrobcem Dongfeng. Ukazuje to rozdílnou kupní sílu Evropy a Asie. Tradiční evropská značka se vdává z rozumu za společnost, která reprezentuje dynamický asijský trh, nepostižený hospodářskou krizí.
Aktuální čísla prodejů aut v Evropě najdete ZDE
PSA díky spojení navýší kapitál v přepočtu o tři miliardy korun, což ji zachrání od krachu. Neohlíží se ani na zmíněné zlepšování evropských prodejů, které meziročně stoupají už pět měsíců – jde však spíše o odrážení ze dna a na spasení ztrátové firmy to nestačí.
Prodeje v Evropě se na začátku roku vyšplhaly ve srovnání s loňským rokem o 5,2 procenta.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.