Auta Peugeot a Citroën si v evropských prodejích polepšila, v žebříčku obě značky poskočily o dvě příčky výše. V lednu byl Peugeot třetí, Citroën sedmý. Jenže ani to firmě PSA – která obě značky vlastní – nestačí.

Rodinná dynastie Peugeotů, které ztrátová automobilka patří, musela chtě nechtě na začátku týdne schválit fúzi s čínským výrobcem Dongfeng. Ukazuje to rozdílnou kupní sílu Evropy a Asie. Tradiční evropská značka se vdává z rozumu za společnost, která reprezentuje dynamický asijský trh, nepostižený hospodářskou krizí.

Aktuální čísla prodejů aut v Evropě najdete ZDE

PSA díky spojení navýší kapitál v přepočtu o tři miliardy korun, což ji zachrání od krachu. Neohlíží se ani na zmíněné zlepšování evropských prodejů, které meziročně stoupají už pět měsíců – jde však spíše o odrážení ze dna a na spasení ztrátové firmy to nestačí.

Prodeje v Evropě se na začátku roku vyšplhaly ve srovnání s loňským rokem o 5,2 procenta.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se