Tesco v Česku ztratilo v minulém finančním roce dech. Jeden z největších prodejců potravin na tuzemském trhu se po letech růstu dostal do účetní ztráty a o tři procenta si pohoršil i na tržbách. "Není překvapením, že byznys v oboru, ve kterém se pohybujeme, zažívá těžší časy," potvrzuje v exkluzivním rozhovoru pro HN generální ředitel Tesco Česká republika David Morris.
Britský manažer, který v tomto obchodním řetězci pracuje bezmála 30 let, je tahounem nové strategie. Jejím hlavním cílem je přizpůsobit se požadavkům zákazníků. Ty vypadají následovně: menší obchody a v nich více čerstvého jídla a větší výběr oblečení značky F&F, která Tescu patří.
"Jde o to, využívat náš prostor chytřeji," říká Morris, pro kterého bude nedílnou součástí budoucnosti Tesca také rozvoj mobilního operátora, finančních služeb a on-line prodeje potravin. Vysoké investice do proměn českých supermarketů řetězce také svědčí o tom, že britská společnost chce na tuzemském trhu ještě nějakou dobu zůstat.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.