Ovoce, rýže, müsli i pleťový krém na váhu. Dvojice mladých Němek se rozhodla, že zabojuje proti nadbytečnému hromadění odpadu a obalů, v nichž běžně nakupujeme zboží od mléka až po ovoce v supermarketech.
Sara Wolfová a Milena Glimbovská rozjely fundraisingovou kampaň, našly sponzora a nedávno otevřely první obchod, kde jsou k dostání potraviny, které si zákazník nasype či naváží dle potřeby a odnese ve vlastní nádobě či přepravce.
První pobočka budoucí sítě nesoucí název Unverpackt (“Nezabaleno”) vyrostla v Berlíně a má se postupem času rozrůst do dalších měst.
“Prodej na váhu lidi donutí, aby si lépe uvědomili, kolik toho opravdu zkonzumují, a nebudou tolik plýtvat,” říkají zakladatelky na svém blogu. Zákazníci zároveň podle nich nebudou nakupovat tolik zbytečných plastů a papírových krabic, v nichž se prodávají potraviny v běžných obchodech.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.