Šišaté jablko, dvě srostlé mrkve nebo citron, který má spíše podélný tvar. Přestože chuťově takovému ovoci a zelenině vůbec nic není, v supermarketech se neprodávají. Pěstitelé takové plody rovnou vyhazují, protože nevyhovují estetickým normám a obchody je nepřijmou, protože se bojí, že by je zákazníci nekupovali. Ve světě se každý rok vyhodí stovky milionů tun takto vizuálně nedokonalého ovoce a zeleniny.

Supermarket Intermarché, třetí největší řetězec ve Francii, přišel s nápadem, jak takovému plýtvání potravinami zabránit. Založil speciální oddělení s názvem Inglorious Fruits and vegetables, v překladu Ošklivé ovoce a zelenina, v němž plody, které příroda stvořila mimo estetickou normu, prodává o 30 procent levněji.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se