Šišaté jablko, dvě srostlé mrkve nebo citron, který má spíše podélný tvar. Přestože chuťově takovému ovoci a zelenině vůbec nic není, v supermarketech se neprodávají. Pěstitelé takové plody rovnou vyhazují, protože nevyhovují estetickým normám a obchody je nepřijmou, protože se bojí, že by je zákazníci nekupovali. Ve světě se každý rok vyhodí stovky milionů tun takto vizuálně nedokonalého ovoce a zeleniny.
Supermarket Intermarché, třetí největší řetězec ve Francii, přišel s nápadem, jak takovému plýtvání potravinami zabránit. Založil speciální oddělení s názvem Inglorious Fruits and vegetables, v překladu Ošklivé ovoce a zelenina, v němž plody, které příroda stvořila mimo estetickou normu, prodává o 30 procent levněji.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.