Osobní nebo užitkový vůz se v dnešní době prakticky stal základní výbavou všech podnikatelů a jeho pořízení řeší opakovaně. Pro mnohé drobné podnikatele a živnostníky je ale auto stále cílem podnikání, nikoli prostředkem k jeho rozvoji. Řada z nich tak na služební vozidlo stále pohlíží jako na hodnotu, nikoli jako na prostředek k jejímu vytváření. Jejich postoj napovídá, že vozidlo chtějí zpravidla spíše vlastnit než si jej jen dlouhodobě pronajímat ve formě operativního leasingu.
Při pořízení služebního vozu podnikatel řeší jednu ze zásadních otázek, a to z jakých zdrojů jej financovat? Ojedinělý není při zmíněném postoji podnikatelů nákup firemních vozů za hotové. Podnikatel se ovšem při nákupu firemního vozu z vlastních zdrojů připraví o prostředky, které by mohl investovat do jiných příležitostí, jež mohou mít potenciál vyšší ziskovosti.
Úvěr, nebo leasing?
Dalšími alternativami pořízení firemního vozu je jeho koupě na úvěr nebo leasing. Vůbec nejvíce podnikatelských subjektů si pořizuje osobní nebo užitkový vůz na úvěr. V loňském roce tak dle České leasingové a finanční asociace (ČLFA) učinilo 45 943 z nich. ČLFA sdružuje 46 leasingových společností, které realizují kolem 97 procent objemu všech tuzemských leasingových obchodů. Její členové podnikatelům loni ve formě úvěru poskytli na nákup vozů téměř 17 miliard korun. Dalších více než deset tisíc podnikatelů si nový nebo ojetý vůz pořídilo během prvních tří měsíců letošního roku.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist