Chcete-li zaujmout posluchače, nestačí vědět, co říkáte, ale i jak to říkáte. Mějte tuto poučku na paměti při každé vaší pracovní prezentaci. Pokud se rozhodnete předávat zajímavé myšlenky robotickou řečí bez emocí, do 10 minut vás nebude nikdo vnímat a diskuse nad atraktivním tématem je automaticky odsouzena ke svému zániku.
Pozor na teatrálnost
Buďte v obraze ve světě podnikání. Zaregistrujte se na ProByznys.info a získejte nejen přehled o nejnovějších článcích na portále, ale také slevy a speciální nabídky na semináře, konference a webináře.
Mluvte nahlas a pracujte s tónem hlasu. Mezi zásadními sděleními dělejte krátké pauzy. Strohý mechanický projev nefunguje, stejně tak i rozmáchlá teatrálnost plná dramatických gest, která odvádí pozornost. Vaše gestikulace by se měla vejít do prostoru před vámi v šíři vašich ramen. Jen tak přirozeně podporujete vaše sdělení.
Jestliže vsadíte během celé přednášky výhradně na monolog, brzy můžete mluvit k zívajícímu publiku. "Nudné one-man-show bez zpětné vazby od posluchačů se přitom můžete snadno vyhnout. Logické a věcné argumenty podpořte těmi emociálními, vyvolejte v publiku smích trefným bonmotem, mějte po ruce nějakou zábavnou historku z natáčení," říká Jan Dvořák, ředitel Počítačové školy Gopas a odborník na firemní vzdělávání.
Navažte kontakt s publikem
Necítíte se na improvizaci? Cestu k publiku si najdete skrze dobrou situační přípravu. "Pokud máte odvahu a cítíte, že je to vhodné, klidně si připravte dopředu nějaký malý trapas, třeba nějaké vtipné přeřeknutí. Nebo převrhněte židli s vysvětlením, že neustála tíhu vašich informací. Toto vše jsou malé situační pomůcky, díky kterým budete lidem sympatičtější a snadněji si je získáte na svoji stranu i pro vaše téma," upozorňuje Dvořák.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist