Přední světová technologická společnost Google kupuje mladou sanfranciskou firmu JetPac, tvůrce mobilní aplikace, která analyzuje fotografie ukládané a sdílené na internetu pro tvorbu městských průvodců.

Vyplývá to ze sděleni, které umístil JetPac na svém webu. Firma podle agentury Reuters podrobnější informace neposkytla a Google zprávu nekomentoval.

JetPac vyvinula software, který vyhledává a analyzuje digitální fotografie na sociálních sítích a sdílecích serverech typu Instagram a organizuje je do komplexních informací o daném místě. Ty pak posílá spolu s reklamou přes internet na počítače a chytré mobilní telefony.

Google v poslední době zesílil svou akviziční aktivitu. Tento měsíc koupil aplikaci pro vzkazy přes chytré telefony Emu a servis pro tvorbu videonahrávek Directr.

V prvním pololetí letošního roku společnost zvýšila výdaje na nákupy jiných firem proti loňskému stejnému období na trojnásobných 4,2 miliardy dolarů (asi 88 miliard Kč).

"Zabiják start-upů" Yahoo. Za známou společností leží řada potopených projektů - čtěte ZDE

S rostoucím množstvím fotek a videonahrávek na síti roste poptávka po službách, které je dovedou třídit a organizovat. Největší světová sociální síť Facebook letos investovala do laboratoře pro výzkum umělé inteligence zčásti proto, aby byl její software schopen lépe porozumět obsahu fotografií a videa.

Google si akvizicemi rozšiřuje nabídku na poli místních informací a map. Loni firma koupila izraelského provozovatele mapové navigace Waze za zhruba 1,1 miliardy dolarů (asi 23 miliard Kč).

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist