Česká automobilka Škoda Auto omezí budoucí investice v Indii a odkládá projekt malého auta pro indický trh. Podle páteční zprávy indického listu Business Standard to řekl šéf Škoda Auto India Sudhír Ráo. Podle něj za to mohou problémy a nejistoty pro podnikání v indickém automobilovém průmyslu, vesměs vytvářené státními orgány.

Ráo poukázal na problémy kolem dohody o transferu technologií nebo otázku placení spotřebních daní z prodejů se slevou. Poukázal také na nedávný případ, kdy indický antimonopolní úřad kvůli údajnému porušování hospodářské soutěže vyměřil pokutu 14 domácím a zahraničním automobilkám včetně Škody.

"Pokud se tyto nejistoty zmírní a my budeme cítit větší jistotu, rádi bychom v budoucnu investovali více," řekl Ráo. Škoda Auto dosud v zemi investovala kolem 750 milionů eur (asi 20 miliard korun), uvedl list.

Společnost začala v zemi spolupracovat s tamními odborníky na jednodušším designu nového modelu sedanu Rapid. Očekává se, že práce na novém modelu, na kterém firma zkouší snížit výrobní náklady i pro budoucí projekty, budou zahájeny po třech letech.

Škoda se snaží snižovat náklady na vývoj a zvýšit svůj podíl na trhu v Indii. Ráo pro list řekl, že to bude trvat asi pět až sedm let, než firma dosáhne pěti- až sedmiprocentního podílu na tamním automobilovém trhu. 

Škoda Auto prodává v Indii vozy octavia, super a yeti. Ve čtvrtek uvedla na indický trh modernizovanou verzi modelu Rapid. Od roku 2001 do loňska v zemi prodala více než 187 tisíc vozů. Superb uvedla firma na tento trh v roce 2004, yetiho v roce 2010.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist