Více o vedení lidí v malých a středních firmám si přečtěte v pravidelné příloze Podnikání,
která vychází v pondělí 13.10. v Hospodářských novinách. Dále v ní najdete:
- článek o firmách, které motivují zaměstnance tím, že jim půjčují peníze
- příběh značky Fokus optik
- nebo kdy a jak říci zákazníkovi NE.
Při jednání se svými zaměstnanci se majitelé malých a středních firem často řídí tradovanými pravdami, které ale ve skutečnosti pravda nejsou. Odborník na řízení lidí a provozovatel poradenského portálu Firemní sociolog Vojtěch Bednář sestavil seznam mýtů, kterým je třeba se při vedení firmy vyhnout.
1. Když se nikdo neptá, všichni všemu rozumí
Ve skutečnosti trvá většině lidí pochopení problému nějakou dobu, zvláště pokud nad ním sami nepřemýšleli. „Vedoucí spoléhající na rozum zaměstnanců si myslí, že když lidé nebudou něco chápat, zeptají se. Ale tak to není. Často jim v tom brání ostýchavost, obava, že by byli vyhodnoceni jako méně chápaví či jen mají pocit, že by šéfa zbytečně vyrušovali a raději se spolehnou na svůj úsudek,“ říká Vojtěch Bednář.
Pokud chce majitel firmy problémům předcházet, měl by se neustále ujišťovat, že všechny sdělené informace jsou na správných místech. „Důležité věci je potřeba opakovat. Přenosu informací prospívá i to, když je nadřízený nebo majitel při sdělování pokynů fyzicky přítomný,“ radí Bednář.
2. Drby a fámy v naší firmě neexistují
Existují. Jen o nich nevíte. Jestliže vám ještě nikdo nenaznačil, že se něco „říká“, může to znamenat, že nemáte dostatečnou důvěru svých podřízených nebo také to, že nedostatečně nasloucháte.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.