| Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
Pavel Nepala (41)

Pavel Nepala

Vystudoval obor Ekonomie na Fakultě sociálních věd Karlovy Univerzity.

Od založení společnosti Renomia se podílel na rozvoji služeb pro klienty. Absolvoval mnohá praktická školení a stáže v tuzemsku i zahraničí týkající se pojišťovnictví a řízení firem. 

Jako člen vedení společnosti odpovídá za rozvoj služeb v oblasti marketingu a za strategickou expanzi společnosti v regionu střední a východní Evropy. 
Aktivně se také podílí na rozvoji a upevňování mezinárodních vztahů.

Je členem správní rady Nadace Terezy Maxové dětem a Nadace Jana a Medy Mládkových. Je ženatý, má tři děti.

Renomia vyrostla z malé pojišťovací agentury, kterou založila Jiřina Nepalová společně se svými syny Jiřím a Pavlem v roce 1993 v Hranicích na Moravě.

Poskytuje komplexní služby v oblasti risk managementu a pojištění pro firmy i jejich zaměstnance, zabývá se také likvidací škod. Úspěšně rozvíjí své aktivity nejen v Česku, ale i na Slovensku, v Maďarsku a Bulharsku, připravuje se otevření pobočky v Polsku. Pod její značkou pracuje zhruba sedm set padesát lidí.

Jak funguje nastavení pravomocí a odpovědností v rámci vašeho rodinného tandemu ve vedení firmy? 

Od samého počátku jsme firmu budovali společně s matkou, která stojí v jejím čele. Role jsme si dělili průběžně tak, jak bylo potřeba. Chceme, aby si naše firma zachovala prvky rodinného charakteru co do rychlosti, flexibility a přátelského prostředí, zároveň však, aby měla transparentní řídicí strukturu.

Nejvyšším orgánem je vedle dozorčí rady výkonný výbor, který má šest členů. Tři jsou členy rodiny – já, bratr Jiří a matka, další tři členové jsou kolegové z managementu firmy.

Výkonný výbor funguje jako strategický řídicí orgán a schází se jednou za čtrnáct dní. Přijímání rozhodnutí se řídí většinovým hlasováním. Každý člen výboru odpovídá za určitou oblast, konkrétně já odpovídám za obchodní vztahy či marketing, bratr za personalistiku a fungování poboček v České republice a na Slovensku.

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

Výkonný výbor neboli executive board jako orgán řízení firmy není v Česku právě obvyklý...

U nás funguje osm let, inspirovali jsme se v zahraničí. Je to velmi transparentní způsob řízení, z každého zasedání pořizujeme zápisy, které jsou k dispozici členům dozorčí rady. Například její člen, minoritní pětiprocentní akcionář Petr Sýkora, bývalý spolumajitel firmy Papirius, se tak na ně může podívat kdykoli.

Zároveň usilujeme o to, aby se informace z každého jednání výkonného výboru dobře šířily po firmě. Velice se osvědčil pravidelný mítinkový rytmus. Například jednou za čtrnáct dní se spojí všichni ředitelé a manažeři poboček z Česka a Slovenska na společné poradě. Hodinu a půl si takto čtyřicet lidí se všemi dostupnými informačními kanály vyměňuje informace a novinky.

Na jakých firemních hodnotách je postavena prosperita Renomie? Měnily se s tím, jak firma rostla a expandovala do zahraničí?

Naše firma vznikla, protože jsme chtěli poskytovat klientům lepší služby než tehdejší makléři. Od začátku dominovala silná orientace na službu a zákazníka. Před několika lety jsme začali o hodnotách dlouze diskutovat s našimi zaměstnanci. Chtěli jsme mít jistotu, že je stejně vnímají lidé ve všech pobočkách a zemích.

Ředitelka společnosti se proto postupně setkala se všemi zaměstnanci. Ptala se na to, co je pro ně důležité, kde se cítí dobře, co je důležité pro firmu a co pro klienty. Z těchto setkání, která probíhala v malých kroužcích, vzniklo tisíc pět set vzkazů.

Když jsme je pročetli, potvrdili jsme si, že zásadní hodnotou napříč celou firmou je služba – interně i pro klienty. Lidé oceňují také dobré vztahy mezi zaměstnanci, s obchodními partnery, s klienty, s dodavateli. Dalším důležitým poznatkem, který vyplynul z rozhovorů se zaměstnanci, bylo vědomí hodnoty spolehlivosti, a to jak vůči klientům, tak v rámci firmy.

Zaměstnanci Renomie také považují za její hodnotu možnost rozvoje prostřednictvím vzdělávání. Dobré vztahy a spolehlivost se přetavují v nadšení, které zaměstnanci přenášejí na klienty a dodavatele. Všechna tato zjištění vykrystalizovala do pěti slov - dobré vztahy, služba, spolehlivost, nadšení a rozvoj - která charakterizují firemní hodnoty. 

Co vás během těchto setkání překvapilo?

Trochu s obavami jsme čekali, kam nás diskuse dovedou. Překvapující bylo, ať už šlo o malou, velkou či zahraniční pobočku, že témata byla stejná – všichni chtějí žít v harmonii a mít pocit rozvoje. Největším překvapením bylo, že názory lidí na všech úrovních se postupně potkaly, že z tolika diskusí vykrystalizovaly stejné hodnoty. Firemní hodnoty se ukázaly být velmi silné. Dát jim písemnou podobu pak už nebylo vůbec těžké.

Zároveň jsme diskutovali o poslání firmy. To bylo také zajímavé. Zaměstnanci se totiž shodli, že naší misí není jen nabídka nejvýhodnějšího pojištění, ale pomoc k lepšímu životu, lepšímu byznysu. Chtějí, aby se klienti cítili v bezpečí s vědomím, že se o ně postaráme.

Všichni zaměstnanci Renomie nyní chápou, jaké jsou naše hodnoty, dost často se o tom bavíme, když přijdou noví kolegové. Tahle diskuse firmu doslova energizovala. Nejde jen o mrtvá hesla na zdi, ale všichni cítí, že mají praktický význam.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se