Příjmy čínského internetového obchodu Alibaba ve třetím čtvrtletí letošního roku stouply o více než polovinu. Podobně na tom byl i celkový prodej uskutečněný na stránkách Alibaby a počet uživatelů, kteří služby největšího e-shopu na světě využívají. Čistý zisk společnosti ale naopak klesl o téměř čtyřicet procent. Vyplývá to z prvního reportingu výsledků od vstupu Alibaby na newyorskou burzu. Investoři reagovali pozitivně a okolo páté hodiny odpoledne středoevropského času Alibaba na burze připisoval necelá tři procenta na hodnotu 104,6 dolaru za akcii.
Za poklesem zisku jsou podle firmy především náklady na úspěšný vstup na burzu, zvýšená amortizace, ale také růst daňové sazby. Firma v tomto období vydělala více než 3 miliardy jüanů (asi 494 milionů dolarů). Vloni přitom získala 4,9 miliardy jüanů. Meziročně tak snížila svůj zisk o 38,6 procenta.
Důležitým číslem je nicméně ukazatel celkových prodejů (GMV). Alibaba dokázal v období od června do září prodat na svém serveru zboží za 555,6 miliardy jüanů (90,5 miliardy korun). Čímž meziročně zvýšil svůj prodej o 48,7 procenta.
Také tržby byly v tomto čtvrtletí vyšší o 53,7 procenta. Firma tak utržila 2,74 miliardy dolarů. V tomto ukazateli Alibaba výrazně předčil očekávání analytiků, kteří předpokládali objemy tržeb okolo 2,61 miliardy. Tržby vytáhl především prodej na domácí půdě v Číně, kde k nim pomohly hlavně příjmy z on-line marketingu.
Alibaby už si trh cení jako Walmartu. Míří mezi deset největších firem světa - čtěte ZDE
Primárním úpisům se letos daří. Objem tří čtvrtletí překonal celý loňský rok - čtěte ZDE
Služby internetového obchodu také do konce září využilo o polovinu více lidí než v minulém roce. Alibaba počítá svůj průměrný roční nárůst uživatelů vždy od září do září. Za rok 2014 jich společnost registrovala 307 milionů. V loňském roce jich bylo "jen" 202 milionů.
Devátá největší firma na americké burze
Od svého zářijového rekordního vstupu na burzu zhodnotil Alibaba své akcie přibližně o polovinu.Trh si firmu během úterního obchodování cenil na 257 miliardy dolarů. Tím Alibaba potvrdil již před několika dny na chvíli dosažený historický milník – poprvé je největší internetový prodejce hodnotnější než největší kamenný maloobchod. Konkrétně Alibaba překonal síť Walmart.
U toho ale nezůstalo – svou aktuální tržní kapitalizací se burzovní nováček dostal před švýcarské farmaceutické duo Navartis–Roche a v současnosti je (co do tržní kapitalizace) devátou největší firmou na americké burze. Na "dostřel" má přitom po Walmartu další legendu – skupinu General Electric s hodnotou pouze o miliardu dolarů vyšší.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist