Příliš krátký párek, rozlomená čokoláda nebo třeba koláč, jehož tvar může být k smíchu. Všechny tyto potraviny ve Francii často končí v koši. To se ale brzy změní, velký úspěch v zemi totiž zaznamenala kampaň na podporu „ošklivé“ zeleniny a ovoce, které sice nemají dokonalý tvar, ale dají se bez problémů sníst.
Obchody už půl roku prodávají ošklivou zeleninu s třicetiprocentní slevou a zákazníci o ni mají velký zájem.
Nyní na řadu přišly i další ošklivé potraviny. Sdružení výrobců Les Gueules Cassées, což by se dalo velmi volně přeložit jako „Rozbité tváře“, chce francouzským spotřebitelům nabídnout i nedokonalé pečivo, cukrářské výrobky, sýry nebo uzeniny.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.