Tržby Pivovarů Lobkowicz stouply za tři čtvrtletí meziročně o dvě procenta na 923,4 milionu korun. Na růstu se podepsal především vývoz do zahraničí. Celkové tržby z prodeje piva také vzrostly, ale v červenci a srpnu se na spotřebě piva podepsalo špatné počasí. Vyplývá to z informací, které firma zveřejnila na svém webu.
Tržby z prodejů piv stouply o tři procenta na 859,6 milionu korun. Tržby z vývozu do zahraničí vzrostly o 9,6 procenta na 189,6 milionu korun, přičemž klíčovým trhem je pro firmu Slovensko. V tuzemsku tržby činily 733,8 milionu korun.
Společnost už dříve oznámila, že bude prezentovat pouze vybrané ukazatele. Svým investorům tak například zamlčela i zisk, který zveřejní až na pololetní bázi.
Špatné letní počasí podle společnosti negativně ovlivnilo spotřebu. Někteří konkurenti snižovali své ceny, což Lobkowicz neudělal, a místo toho nabídl nové výrobky a více se věnoval propagaci.
Pivovary Lobkowicz jsou čtvrtou největší pivovarnickou společností na českém trhu. Zahrnují sedm regionálních pivovarů, a to Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora.
Nadpoloviční většinu akcií skupiny vlastní prostřednictvím firmy Palace Capital podnikatel Martin Burda. Zhruba čtvrtinovým vlastníkem je přes firmu Go solar finančník Gregorz Hóta. Přibližně pětinu akcií získali v rámci emise noví investoři. Předseda představenstva Zdeněk Radil má tři procenta, podnikatelka Eva Kropová jednu setinu procenta akcií.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist