Nebývá zvykem, aby se nadnárodní řetězce inspirovaly vývojem v Česku. A v oblasti maloobchodu to platí snad dvojnásob. To by nyní mohlo změnit Tesco. Obchodní řetězec výrazně zmodernizoval svůj hypermarket v Letňanech a vytvořil zde nový model obchodu, který by měl ukázat cestu v inovacích i dalších zemích, kde tento britský řetězec působí. 

"To, co tu děláme, není určené jen pro Česko, ale i pro další země v Evropě a v Asii, kde Tesco působí," říká generální ředitel Tesco Stores ČR David Morris. Pro model nového konceptu hypermarketů si vedení firmy vybralo letňanský hypermarket především proto, že jde o velký obchod a v úspěšném nákupním centru. 

Tesco sice v rámci modernizace zmenšilo prodejní plochu o zhruba tři tisíce metrů čtverečních, na druhou stranu ale rozšířilo nabídku zboží a přidalo tisíc nových výrobků. Zaměřit se chce hlavně na čerstvé potraviny, ale i zdravou výživu, jejíž prodeje sílí a Morris zde čeká další nárůst.

Kromě toho v Letňanech Tesco testuje i řadu změn jako je například vlastní květinářství na ploše obchodu, rychlé občerstvení, cukrárna a další novinky. Součástí obchodu je i interaktivní dětský koutek a samostatná oddělení obchodu s elektronikou a oblečením. Řetězec i díky tomu chce přilákat především rodiny s dětmi.

Propojí e-shop s hypermarketem

Řetězec, který v Česku provozuje přes 230 prodejen, chce také víc propojit svůj e-shop a kamennými obchody. V tomto modelovém hypermarketu v Letňanech proto spustí na začátku prosince novou službu Click & Collect: objednané zboží z e-shopu si budou moct lidé vyzvednout sami v obchodě. Právě z Letňan zaváží v současné době Tesco nejvíc zákazníků, kteří si přes e-shop objednávají potraviny. 

Tesco také plánuje rozšířit nabídku výrobků, které prodává ve svém eshopu o další zboží. Zatím jsou v nabídce potraviny, firma ale zvažuje i online prodej oblečení nebo vybavení do domácnosti. 

Kdy se nový model hypermarketu rozšíří i dál, nechce generální ředitel Morris odhadovat. "Nejprve chceme nějakou dobu počkat, jaké budou tady reakce našich zákazníků a jak se nový model osvědčí. Jakmile to vyhodnotíme a budeme mít odsud zkušenosti, můžeme postupovat i jinde velice rychle a přenést model i do dalších lokalit," říká Morris. Přestavba letňanského obchodu trvala přibližně tři měsíce. O jak vysokou investici se jednalo, nechce firma zveřejnit. 

Kromě modernizace obchodu otevřelo Tesco v Letňanech i komunitní centrum, které zdarma nabídne k pořádání například seminářů nebo setkání pro neziskové organizace, místní spolky nebo zájmová sdružení.