Nebývá zvykem, aby se nadnárodní řetězce inspirovaly vývojem v Česku. A v oblasti maloobchodu to platí snad dvojnásob. To by nyní mohlo změnit Tesco. Obchodní řetězec výrazně zmodernizoval svůj hypermarket v Letňanech a vytvořil zde nový model obchodu, který by měl ukázat cestu v inovacích i dalších zemích, kde tento britský řetězec působí. 

"To, co tu děláme, není určené jen pro Česko, ale i pro další země v Evropě a v Asii, kde Tesco působí," říká generální ředitel Tesco Stores ČR David Morris. Pro model nového konceptu hypermarketů si vedení firmy vybralo letňanský hypermarket především proto, že jde o velký obchod a v úspěšném nákupním centru. 

Tesco sice v rámci modernizace zmenšilo prodejní plochu o zhruba tři tisíce metrů čtverečních, na druhou stranu ale rozšířilo nabídku zboží a přidalo tisíc nových výrobků. Zaměřit se chce hlavně na čerstvé potraviny, ale i zdravou výživu, jejíž prodeje sílí a Morris zde čeká další nárůst.

Kromě toho v Letňanech Tesco testuje i řadu změn jako je například vlastní květinářství na ploše obchodu, rychlé občerstvení, cukrárna a další novinky. Součástí obchodu je i interaktivní dětský koutek a samostatná oddělení obchodu s elektronikou a oblečením. Řetězec i díky tomu chce přilákat především rodiny s dětmi.

Propojí e-shop s hypermarketem

Řetězec, který v Česku provozuje přes 230 prodejen, chce také víc propojit svůj e-shop a kamennými obchody. V tomto modelovém hypermarketu v Letňanech proto spustí na začátku prosince novou službu Click & Collect: objednané zboží z e-shopu si budou moct lidé vyzvednout sami v obchodě. Právě z Letňan zaváží v současné době Tesco nejvíc zákazníků, kteří si přes e-shop objednávají potraviny. 

Tesco také plánuje rozšířit nabídku výrobků, které prodává ve svém eshopu o další zboží. Zatím jsou v nabídce potraviny, firma ale zvažuje i online prodej oblečení nebo vybavení do domácnosti. 

Kdy se nový model hypermarketu rozšíří i dál, nechce generální ředitel Morris odhadovat. "Nejprve chceme nějakou dobu počkat, jaké budou tady reakce našich zákazníků a jak se nový model osvědčí. Jakmile to vyhodnotíme a budeme mít odsud zkušenosti, můžeme postupovat i jinde velice rychle a přenést model i do dalších lokalit," říká Morris. Přestavba letňanského obchodu trvala přibližně tři měsíce. O jak vysokou investici se jednalo, nechce firma zveřejnit. 

Kromě modernizace obchodu otevřelo Tesco v Letňanech i komunitní centrum, které zdarma nabídne k pořádání například seminářů nebo setkání pro neziskové organizace, místní spolky nebo zájmová sdružení.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist