Český železniční dopravce RegioJet neuspěl na Slovensku se žádostí o licenci na provozování vnitrostátní autobusové linky. ČTK o tom v pátek informovala mluvčí dopravce Petra Nováková, podle které se RegioJet vůči zamítavému rozhodnutí Bratislavského samosprávného kraje (BSK) odvolá.
RegioJet plánoval spustit na Slovensku nedotovanou autobusovou linku z Bratislavy přes Nitru do Banské Bystrice. Už během posuzování žádosti se majitel RegioJetu Radim Jančura dostal do sporu s BSK. Jančura s odvoláním na právní posudek již před dvěma týdny tvrdil, že úřad postupoval v řízení protizákonně.
"Rozhodně nesouhlasíme s rozhodnutím Bratislavského samosprávného kraje, který nám vydal nesouhlasné stanovisko k udělení licence. V současné době připravujeme veškeré podklady pro podání odvolání na ministerstvo dopravy. Zároveň jsme podali žádost o licenci na samosprávný kraj v Banské Bystrici," reagoval Jančura na rozhodnutí BSK.
Dopravci na Slovensku musejí získat licenci na běžnou autobusovou linku i v případě, že ji hodlají provozovat na vlastní komerční riziko. K žádosti se vyjadřují dotčené kraje.
Ochranka ve vlaku, nejvyšší rychlost v historii. Železniční dopravci vytahují trumfy - čtěte ZDE
Jančura: Provoz RegioJetu přestal být prodělečný, vlaky vydělaly na provoz - čtěte ZDE
Jančura upozornil, že RegioJet získal souhlasná stanoviska všech příslušných krajů. BSK podle něj ale protiprávně požádal Nitranský samosprávný kraj o nové stanovisko, ve kterém se tento kraj k autobusové lince RegioJetu už postavil zamítavě.
BSK už dříve uvedl, že podle zákona může vydat licenci jen se souhlasem všech dotčených krajů. Tvrdil také, že Nitranský kraj v prvním vyjádření neuvedl, zda s udělením licence RegioJetu souhlasí, nebo nikoliv.
S autobusy měl Jančura problém i v Česku
RegioJet plánoval zavést 14 autobusových spojů z Bratislavy do zhruba 90 kilometrů vzdálené Nitry denně; polovina spojů by pak pokračovala do Banské Bystrice na středním Slovensku. Stejný počet autobusů by firma provozovala i v opačném směru. Firma chtěla cestující vozit za nižší ceny, než na trase nyní účtuje konkurence.
RegioJet na Slovensku v současnosti zajišťuje státem dotovanou vlakovou dopravu na regionální trati z Bratislavy do Komárna a v prosinci hodlá zahájit dálkovou vlakovou přepravu mezi Bratislavou a Košicemi. Dopravce patří do skupiny Student Agency, která kromě jiného provozuje mezinárodní autobusové linky mezi Českou republikou a Slovenskem. Spory v minulosti provázelo i zavádění autobusových linek Student Agency v Česku.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist